Algemene voorwaarden Royal Canin Puntensparen

 

  1. Algemeen
    1. Deze voorwaarden (“Voorwaarden”) zijn van toepassing op het ‘Programma Royal Canin Punten Sparen’ (“Spaarprogramma”), dat wordt georganiseerd door Royal Canin Nederland B.V., gevestigd en kantoorhoudende aan de Poort van Veghel 4930, 5466 SB Veghel, KvK-nummer: 16040100 (“Royal Canin”).
    2. Door deelname aan het Spaarprogramma verklaart de deelnemer zich automatisch akkoord met deze Voorwaarden.
    3. De actuele versie van de Voorwaarden is te raadplegen, downloaden en printen via de website www.royalcanin.nl/puntensparen (“Website”).
    4. Het Spaarprogramma houdt kort gezegd in dat klanten die bij deelnemende dierenartspraktijken geselecteerde diervoedingsproducten (“Spaarprogrammaproducten”) kopen, in staat worden gesteld om op basis van hun aanschaf waardepunten te sparen (“Punten”) die vervolgens kunnen worden gebruikt voor (i) de aankoop van Spaarprogrammaproducten bij de deelnemende dierenartspraktijken waar de Spaarprogrammaproducten zijn gekocht en mogelijk (ii) de aankoop van andere op de Website aangeduide producten en diensten (“Premiums”).
    5. Een overzicht van de deelnemende dierenartspraktijken, Spaarprogrammaproducten, de Premiums, het aantal Punten dat kan worden gespaard per Spaarprogrammaproduct en het aantal Punten dat dient te worden verzilverd voor de aankoop van Spaarprogrammaproducten of Premiums is te raadplegen via de Website (“Puntenchecker”).
  2. Deelname aan het Spaarprogramma
    1. Deelname aan het Spaarprogramma staat open voor iedereen die 18 jaar of ouder is en beschikt over een geldig e-mailadres en woonplaats heeft in Nederland.
    2. Om deel te nemen aan het Spaarprogramma moet de Deelnemer op de Website een spaarprogramma-account aanmaken (“Spaarprogramma-account”). De Deelnemer wordt daartoe gevraagd om de volgende gegevens in te vullen:
        1. Naam, adres, woonplaats en e-mailadres;
        2. Deelnemende huisdieren (een onbeperkt aantal eigen huisdieren van de Deelnemer);
        3. Dierenartspraktijk(en) (uitsluitend deelnemende dierenartspraktijken, Punten kunnen alleen worden ingewisseld bij de dierenartspraktijk waar ze zijn gespaard);
        4. Huidige dieet per deelnemend huisdier;
        5. Gebruikersnaam en wachtwoord voor het Account van de Deelnemer.
    3. Nadat de Deelnemer de gevraagde gegevens heeft ingestuurd, ontvangt de Deelnemer een bevestigings-e-mail op het door hem/haar ingevulde e-mailadres. Door op de bevestigingsknop in de bevestigings-e-mail te klikken activeert de Deelnemer zijn/haar Spaarprogramma-account.
    4. Het Spaarprogramma-account geeft toegang tot een persoonlijke accountomgeving van de Deelnemer, waarin de Deelnemer (onder meer) de volgende informatie kan vinden:
        1. Actueel Punten-tegoed;
        2. Punten die zullen vervallen aan het einde van de lopende maand;
        3.  Spaarpunten in behandeling;
        4. Mijn dierenartsen;
        5. Mijn huisdieren;
        6. Mijn gegevens;
        7. Productaankoop registreren;
        8. Punten inwisselen;
        9. Mijn aankoopregistraties;
        10. Puntenoverzicht (verdiende Punten, besteding van Punten);
    5. Per huishouden kan maximaal één Spaarprogramma-account worden aangemaakt en gebruikt. Het Spaarprogramma-account (en het Punten-tegoed) is persoonsgebonden en niet-overdraagbaar.
    6. Royal Canin behoudt zich het recht voor om een Deelnemer met onmiddellijke ingang van deelname aan het Spaarprogramma uit te sluiten (zonder jegens de uitgesloten Deelnemer gehouden te zijn tot enige (schade)vergoeding) indien Royal Canin vermoedt dat de betreffende Deelnemer op enige wijze in strijd handelt met deze Voorwaarden of anderszins onrechtmatig handelt jegens Royal Canin of derden.
  3. Punten sparen
    1. De Deelnemer kan Punten sparen door uiterlijk binnen acht (8) weken na de aankoop van Spaarprogrammaproducten bij een deelnemende dierenartspraktijk (die door de Deelnemer in zijn/haar Spaarprogramma-account is geselecteerd) te registreren in zijn/haar Spaarprogramma-account. Dat gaat als volgt:
        1. Upload een foto of scan van de aankoopfactuur;
        2. Selecteer de deelnemende dierenartspraktijk waar het product is gekocht;
        3. Voer de aankoopdatum in, en het totaalbedrag van de aankoopfactuur, en geef het totaal aantal gekochte verpakkingen aan;
        4. Selecteer het huisdier waarvoor het product is gekocht;
        5. Selecteer het gekochte Spaarprogrammaproduct, door het product handmatig te selecteren of door de EAN-code (de code onder de streepjescode) in te voeren;
        6. Voer het aankoopbedrag van de verpakking in;
        7. Ga naar volgende stap;
        8. Klik op bevestigen en verzenden.
    2. De geregistreerde aankoop van Spaarprogrammaproducten wordt na registratie door de Deelnemer gecontroleerd op geldigheid door Royal Canin. Als de geregistreerde aankoop door Royal Canin geldig wordt bevonden, dan worden de met het aangekochte Spaarprogrammaproduct corresponderende Punten bijgeschreven op het Spaarprogramma-account van de Deelnemer.
    3. Ieder aangekocht Spaarprogrammaproduct kan slechts een keer recht geven op Punten.
    4. Registratie voor deelname aan het Spaarprogramma wordt beloond met het eenmalig bijschrijven van 100 Punten op het Spaarprogramma-account van de Deelnemer.
    5. Op de in de Puntenchecker als zodanig aangeduide Spaarprogrammaproducten geldt dat dubbele Punten worden verdiend bij iedere tweede en derde koop van het desbetreffende product. 
    6. Aan ieder verdiend Spaarpunt wordt een vervaldatum toegekend. Punten vervallen 48 (achtenveertig) maanden na de datum van bijschrijving op het Spaarprogramma-account van de Deelnemer. 
  4. Punten verzilveren
    1. De Deelnemer kan de door hem/haar verdiende Punten gebruiken voor de betaling van Spaarprogrammaproducten bij de deelnemende dierenartspraktijken waar de Spaarprogrammaproducten zijn gekocht, en voor de betaling van Premiums. Punten kunnen niet worden gebruikt voor betaling van (online) aankopen.
    2. In de Puntenchecker staat vermeld hoeveel Punten moeten worden verzilverd voor het verkrijgen van een gratis Spaarprogrammaproduct en/of Premium.
    3. Indien de Deelnemer een Spaarprogrammaproduct of Premium wil betalen met Punten, dan dient de Deelnemer dat zelf aan te geven via de knop “Punten inwisselen” voordat de koop tot stand komt. Bij aankoop van een Spaarprogrammaproduct of Premium wordt het corresponderende aantal Punten afgetrokken van het Puntentegoed van de Deelnemer bij de dierenartspraktijk waar de aankoop wordt gedaan. Het desbetreffende Puntentegoed op het Spaarprogramma-account moet hiervoor wel hoog genoeg zijn, want dit kan nooit negatief worden. Bij een ontoereikend Puntentegoed bij de dierenartspraktijk waar de aankoop wordt gedaan kan het Spaarprogrammaproduct niet worden betaald met Punten. Gedeeltelijke betaling van Spaarprogrammaproducten of Premiums met Punten is niet mogelijk.
    4. Punten die zijn besteed bij de aankoop van een Spaarprogrammaproduct worden niet teruggestort op het Punten-tegoed als het desbetreffende Spaarprogrammaproduct wordt geretourneerd. Hetzelfde geldt met betrekking tot Premiums.
    5. Punten zijn niet inwisselbaar voor regulier geld of enig andere contante waarde.
    6. Royal Canin is op geen enkele manier verantwoordelijk voor de beschikbaarheid van de verschillende Spaarprogrammaproducten of Premiums.
    7. Royal Canin heeft geen enkele bemoeienis met en is op geen enkele wijze verantwoordelijk of aansprakelijk voor (de uitvoering van) de aankoop van Spaarprogrammaproducten of Premiums dan wel de afhandeling ervan. De algemene (leverings)voorwaarden van de deelnemende dierenartspraktijken zijn in voorkomend geval van toepassing.
  5. Beëindiging deelname door de Deelnemer
    1. De Deelnemer kan zijn deelname aan het Spaarprogramma op ieder gewenst moment beëindigen door zijn/haar Spaarprogramma-account op te zeggen. Het Puntentegoed op het Spaarprogramma-account vervalt op het moment van opzegging van het Spaarprogramma-account, zonder dat Royal Canin tegenover de Deelnemer gehouden is tot enige (schade)vergoeding.
    2. Het Spaarprogramma-account zal door Royal Canin worden beëindigd bij inactiviteit, waaronder wordt verstaan dat er geen Punten-tegoed op het account staat en dat in de voorafgaande periode van twee jaar geen gebruik is gemaakt van het Spaarprogramma-account, bijvoorbeeld door middel van het registreren van aankoop van Spaarprogrammaproducten.
  6. Duur en Beëindiging Spaarprogramma
    1. De duur van het Spaarprogramma is onbepaald.
    2. Royal Canin behoudt zich het recht voor om het Spaarprogramma te allen tijde, naar eigen goeddunken en zonder voorafgaande kennisgeving, eenzijdig te beëindigen, onderbreken of te wijzigen en/of de Voorwaarden te wijzigen, zonder op enige wijze tot (schade)vergoeding gehouden te zijn jegens de Deelnemers.
    3. Het Puntentegoed op het Spaarprogramma-account vervalt op het moment van beëindiging van het Spaarprogramma.
    4. Als Royal Canin voornemens is om het Spaarprogramma te beëindigen, dan zal zij dit op de Website bekend maken. Daarnaast zal Royal Canin de Deelnemers, middels een e-mail, direct na bekendmaking van de voorgenomen beëindiging op de Website informeren over de op handen zijnde beëindiging.
  7. Persoonsgegevens
    1. Royal Canin verzamelt en verwerkt persoonsgegevens ten behoeve van het organiseren van het Spaarprogramma. Het verwerken van persoonsgegevens is noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst in de zin van Artikel 6 lid 1 onder b van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (2016/679). Wanneer Deelnemers de gevraagde persoonsgegevens niet verstrekken, kunnen zij niet deelnemen aan het Spaarprogramma.
    2. Royal Canin verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met haar privacyverklaring, te raadplegen via https://www.royalcanin.nl/privacy (“Privacyverklaring”). De Privacyverklaring geeft onder meer informatie over jouw privacyrechten. Voor zover dit artikel 7 afwijkt van de Privacyverklaring, gaan de bepalingen van dit artikel 7 voor. Door deelname aan het Spaarprogramma verklaart Deelnemer akkoord te gaan met het Mars/Royal Canin Privacy Statement
    3. De persoonsgegevens van Deelnemers worden mogelijk verstrekt aan andere groepsmaatschappijen van Royal Canin en aan derden die assisteren bij de organisatie van het Spaarprogramma, inclusief aan partijen die Spaarprogrammaproducten en Premiums leveren en bezorgen en aan partijen die assisteren bij de promotionele activiteiten rondom het Spaarprogramma.
    4. De Deelnemer garandeert dat de door hem of haar verstrekte gegevens correct, up-to-date en volledig zijn. Persoonsgegevens worden slechts opgeslagen voor zolang dat noodzakelijk is voor de organisatie en uitvoering van het Spaarprogramma.
    5. Door deelname aan het Spaarprogramma gaat de Deelnemer ermee akkoord dat Royal Canin de Deelnemer met serviceberichten per e-mail op de hoogte houdt van (bijvoorbeeld) zijn of haar Punten-tegoed, transacties op het Spaarprogramma-account en wijzigingen in het Spaarprogramma of deze Voorwaarden. Het is niet mogelijk voor de Deelnemer om zich uit te schrijven voor deze serviceberichten. Om deze berichten niet langer te ontvangen dient de Deelnemer zijn deelname aan het Spaarprogramma te beëindigen conform het bepaalde in artikel 5.
  8.  Aansprakelijkheid
    1. Royal Canin en de in het kader van het Spaarprogramma door haar ingeschakelde hulppersonen of derden zijn niet aansprakelijk voor enige schade, direct en/of indirect, die voortvloeit uit of op enige andere wijze verband houdt met (uitvoering van het) Spaarprogramma.
    2. Royal Canin is daarnaast niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die voortvloeit uit, of op enige wijze verband houdt met Premiums. Royal Canin verstrekt geen enkele garantie ten aanzien van Premiums (inclusief het tijdig en op juiste wijze leveren hiervan).
    3. Royal Canin is voorts niet aansprakelijk voor:
        1. enige aanvullende uitgaven die de Deelnemers eventueel maken in verband met de deelname aan het Spaarprogramma en/of met de aanvaarding en het gebruik van een Spaarprogrammaproduct of Premium;
        2. enige schade, direct en/of indirect, die voortvloeit uit, of op enige andere wijze verband houdt met, storingen in haar netwerk, computer hardware of -software van welke aard dan ook inclusief mogelijke problemen of gebreken die voortvloeien uit het gebruik van de Website;
        3. enige schade, direct en/of indirect, die voortvloeit uit, of op enige andere wijze verband houdt met het wijzigen of beëindigen van het Spaarprogramma.
    4. Ondanks de grootst mogelijke zorg die Royal Canin aan het beheer van haar website(s) en de organisatie van het Spaarprogramma besteedt, is het mogelijk dat de verstrekte en/of weergegeven informatie onvolledig of onjuist is. Druk-, spel-, zet- of andere vergelijkbare fouten in door Royal Canin openbaar gemaakt materiaal (waaronder de Puntenchecker), van welke aard dan ook, kunnen Royal Canin niet worden tegengeworpen en kunnen op geen enkele wijze een verplichting voor Royal Canin in het leven roepen.
    5. Bovenstaande uitsluitingen van aansprakelijkheden van Royal Canin gelden eveneens voor de in het kader van het Spaarprogramma door haar ingeschakelde hulppersonen of derden.
  9. Slotbepalingen
    1. In geval van vragen, klachten en/of opmerkingen met betrekking tot het Spaarprogramma kunt u contact opnemen met Royal Canin via het contactformulier op www.royalcanin.nl of telefonisch via 0413-318400.
    2. Op het Spaarprogramma, deze Voorwaarden en alle met het Spaarprogramma verband houdende geschillen is Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen in verband met het Spaarprogramma of de Voorwaarden zullen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Amsterdam.

 

Deze Voorwaarden zijn voor het laatst gewijzigd op 7 september 2023

 

  • Jouw hond en kat altijd centraal

  • Direct sparen vanaf de eerste aankoop
  • Bonuspunten bij extra aankopen